Malaysia Web Hosting

Saturday, April 30, 2011

the holistic blaze of HSB


"the holistic blaze of HSB." Payah nak fikir tajuk gambar ni.

Gambar ini diambil sebelum hujan lebat pada 27 Apr 2011 di tengah-tengah laman/taman Hospital Sg Buloh (Taman Depan Forensik).

Susah nak amik gambar kat sini, kecuali kalau betul-betul berpeluang. Apa taknya, Pegawai Keselamatan berkeliaran di mana-mana sahaja. Malah kakitangan hanya mampu menatapinya, tetapi tidak boleh melakukan rakaman "frame" walaupun dengan masa yang sekejab.

Kebetulan, masa ni pegawai keselamatan entah ke mana, saya terus "shoot" (tanpa lepaskan peluang). Akibat dah geram susah nak dapat.

Pernah sekali, saya kena bagi amaran kerana mengambil gambar cahaya suram di Hospital Sg Buloh (Tak sempat amik pun). Tapi itu la kawalan demi keselamatan warganya. 

Oh ya!!!!!!!!!!!! rakaman dan  "frame" saya tidak lah sehebat sahabat-sahabat saya seperti Wazari Wazir, Yaman Ibrahim, Encik Ct aka Chot Touch, Azman Jumaat, Redzuanzone, Amir KMC dan ramai lain yang hebat-hebat.
Peralatan :-
  1. Kamera : Nikon DSLR D3s
  2. Lens : Nikon AF-S Micro Nikkor 60mm f/2.8 ED
"Setting" :-
  1. Mode : All Manual
  2. ISO : L1.0 (100)
  3. Focal Length : 60 mm
  4. Exposure Compensation : 1 EV
  5. Aperture : f/2.8
  6. Shutter Speed : 1/100
  7. Shooting : RAW
  8. White Balance : Auto
p/s : sukar nak dinyatakan 'FEEL' saya masa ni, apa taknya, sekian lama peluang kali ini baru kukecapi. Nak amik gambar bangunan pun susah. Berkunjunglah ke flickr saya untuk rakaman-rakaman menarik lain.  Salam

p/s 2 : rasanya saya tak kisah orang nak komen berkaitan dengan 'caption' ini. Terbuka buat semua.

The PhotoBlogger

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...